چه خودکار برای خوشنویسی مناسب است؟


خودکار مهمترین ابزار در خوشنویسی با خودکار است و کیفیت آن نقش تعیین کننده ای دارد. در زیر به برخی از مهمترین ابزار خوشنویسی اشاره شده است:

اول، ضخامت خودکار:

در صورتی که قرار باشد شما با ضخامت و ظرافت تحریر کنید ضخامت خودکار اهمیت زیادی دارد اصولا اندازه ساچمه خودکارهای موجود در بازار از 0.7 تا 1.6 است و هرچه اندازه ساچمه بزرگتر باشد، شما با ضخامت بیشتری می توانید تحریر کنید. البته لازم به ذکر است زمانی که شما بدون ظرافت و ضخامت می نویسید (خط تحریری) اندازه ساچمه خودکار اهمیتی نداشته و بیشتر کیفیت خودکار اهمیت دارد. باید در نظر داشته باشید با هر اندازه ساچمه خودکار می توان ضخامت ایجاد نمود که میزان ضخامت به اندازه ساچمه خودکار بستگی دارد.

 

دوم، کیفیت خودکار:

برای یک تحریر مطلوب کیفیت خودکار از نظر روان بودن روی کاغذ و همچنین میزان توزیع جوهر روی کاغذ بسیار اهمیت دارد.

 

سوم، خوش دست بودن خودکار:

کیفیت بدنه خودکار و نوع طراحی آن در خوش دست بودن آن اهمیت دارد.

 

چهارم، رنگ خودکار: 

با اینکه رنگ خودکار یک امر سلیقه ای است ولی بیشتر خوشنویسان از خودکار آبی و مشکی بهره می گیرند و اعتقاد بر این است که جلوه گری بیشتری دارد. بحث رنگ خودکار نیز در آموزش اهمیت زیادی دارد و بیشتر مدرسان از خودکار آبی و مشکی استفاده می کنند.

 

به هر حال استفاده از خودکار مناسب یک امر نسبی است و نمی توان برند خاصی را به عنوان بهترین برند نام برد لیکن بیشتر خوشنویسان برای ظرافت و ضخامت نویسی از خودکار بیک، استدلر و اشنایدر استفاده می کنند.

  انتشار : ۲۰ تیر ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 47

صفحه ما را در اینستاگرام دنبال کنید: khate.khodkari@

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما